loading...
ღღبه نام خالق عشقღღ
خانم سبزواری بازدید : 534 شنبه 1389/07/03 نظرات (0)

فروش فیلم:

فروش هفتگی             فروش کل

٠٠٠/١٠٠/١٠٨میلیون تومان     ٠٠٠/٨٠٠/٨٢٣میلیون تومان

 فعلا رتبه  7 جدول هفته 1

 رتبه2 جدول هفته 2

صعودبه صدرجدول هفته٣-۴-۵-۶-٧-٨-

 

 

 

 

تهیه کننده فیلم پسر آدم دختر حوا: برای جذب مخاطب از ابزارغیرسینمایی استفاده نکردیم.

"سعید حاجی میری" روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران سینمایی گروه فرهنگی ایرنا افزود: استعدادهای بازیگران این فیلم در یک سطح بود و کارگردان برای پردازش نقش آنان به یک اندازه زمان گذاشت اما در این میان تمرکز برخی از آنان سبب شد که در ارائه نقش های خود موفق تر باشند.
وی درمورد بازی درخشان "حامد کمیلی" گفت: کمیلی چون سوپر استار نشده بود همه انرژی اش را روی این کار متمرکز کرد و شاید تفاوت بازی وی با بازی "مهناز افشار" همین موضوع باشد.

* مقایسه این فیلم با آتش بس غیر منطقی است
این تهیه کننده سینما در پاسخ به این پرسش که بازی افشار در پسر آدم دختر حوا را تا چه حد می توان با فیلم آتش بس مقایسه کرد، خاطر نشان کرد: بازی این بازیگر در این دو اثر سینمایی کاملا با یکدیگر متفاوت است حتی وقتی افشار نسخه نهایی فیلم را دید تاکید کرد این اثر سینمایی یک سر و گردن بالاتر از فیلم آتش بس است.
حاجی میری یادآور شد: متاسفانه برخی این اثر سینمایی را با فیلم آتش بس مقایسه می کنند در حالی که این مقایسه اشتباه است. به این افراد توصیه می کنم یک بار دیگر آتش بس را ببینند تا دریابند این دو اثر سینمایی کاملا در ساختار، محتوی و بازی ها با یکدیگر متفاوت هستند.
به اعتقاد وی، بازیگرانی در حرفه خود موفق هستند که فروتن باشند و حامد کمیلی از این دست ازیگران است که اگر این خصلت خود را حفظ کند به حتم موفق خواهد بود.
تهیه کننده فیلم سینمایی اسکادران عشق ادامه داد: یکی از بازیگرانی که این فروتنی را همچنان حفظ کرده جمشید هاشم پور است زیرا وی برای بازی در یک اثر سینمایی هنوز دچار استرس کودکانه زیبا و مقدسی می شود گویی که برای نخستین بار است که جلوی دوربین می رود سلامت و فروتنی وی در سینما معروف است. درساخت یک فیلم، برای همه و در هر سمتی این اصل صادق است همه ما باید تصور کنیم اولین بار است که کار می کنیم.

* 70 درصد توانایی های مهناز افشار در این فیلم دیده می شود
حاجی میری درمورد بازی افشار در این اثر سینمایی تاکید کرد: افشار با 70 درصد ظرفیت هنری خود در این اثر سینمایی ظاهر شد و این مهم را زمانی که فیلم را مونتاژ می کردم، فهمیدم.
وی ادامه داد: با این حال بازی وی در این اثر سینمایی درخشان است و این بازیگر توانایی و استعداد خوبی دارد و حیف است از همه ظرفیت های خود در بازی استفاده نکند.
تهیه کننده فیلم سینمایی استشهادی برای خدا یادآور شد: بازی کمیلی و افشار به عنوان بازیگران نقش اول مرد و زن در یک سطح است. البته باید در نظر داشته باشیم که نقش زن در فیلمنامه های ما محدودتر نوشته می شود.

* این فیلم پرپلان ترین اثر سینمای ایران است
حاجی میری درباره مونتاژ این اثر سینمایی گفت: فیلم پسر آدم دختر حوا با همه برداشت ها شامل 2500 پلان می شود و به حق پر پلان ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است زیرا فیلم های معمولی ما بیش از 800 تا 1500 پلان ندارند.
وی افزود: کمیلی برداشت های متفاوت را در یک سکانس عین هم اجرا می کرد اما همه برداشت های افشار عین هم نبود و متکی بر خلاقیت های آنی بود که این موضوع دست مرا در استفاده از چند برداشت در یک سکانس می بست زیرا راکوردها باهم جور نبودند.

* فیلم باید با لهجه بصری رامبد جوان ساخته می شد
این تهیه کننده سینما درمورد انتخاب "رامبد جوان" برای کارگردانی این اثر سینمایی گفت: این فیلم باید با نگاه و لهجه بصری منحصر بفرد رامبد جوان ساخته می شد و به اعتقاد من وی به خوبی از پس ساخت این اثر سینمایی برآمد.
حاجی میری یادآور شد: بازیگری وکارگردانی همزمان "جوان " دراین اثر مرا نگران می کرد اما درایت و دقت وی در کارگردانی سکانس هایی که در آنها بازی می کرد این نگرانی ها را از بین برد و خوشبختانه قاب بندی بازی های وی به خوبی انجام شد.
این تهیه کننده سینما گفت: سختی نقش رامبد در این بود که وی نقش یک مدیر دولتی را بازی می کرد و باید نماد یک مدیر دولتی را رعایت می کرد و این در حالی بود که این چهره مقتدر در راستای داستان به شخصیتی طنز تبدیل می شد.
وی تصریح کرد، شخصیت اولی که در فیلم از رامبد می بینیم را چنانچه با صحنه دزدی مقایسه کنیم، می‌بینیم که این روند بازی سیری منطقی دارد و در حقیقت این فرد اصل خود را رو می کند و تماشاگر احساس نمی‌کند که جامپی اتفاق افتاده است.

* شیلا خداداد نقشی متفاوت را ایفا کرد
حاجی میری درمورد بازی شیلا خداداد در این اثر سینمایی نیز گفت: خداد در این فیلم گریم خاصی ندارد و با چادر دیده می شود و از همه ابزار جذابیت های کاذب زنانه محروم است. در حقیقت شخصیت محبوبه در فیلم هم باید یک شخصیت موجه ، فعال و در عین حال باید طنز نیز باشد.
وی ادامه داد:همه این موارد را که در نظر بگیریم، می بینیم که خداداد چه نقش مهمی را ایفا کرده و خوشحالم که این بازیگر با درک صحیح ، در این نقش مکمل موفق ظاهر شد.
حاجی میری ادامه داد: برای اولین بار است که زنی با این خصوصیات تا این حد برای مخاطب جذاب و شیرین است و مخاطب این شخصیت را از خود می داند و همذات پنداری می کند. همچنین نزدیکی دو قشر متفاوت از جامعه در این فیلم و دوستی آنان برای تماشاگر شیرین است.
 
* برای خندادن مخاطب متوسل به هرکاری نشدیم
این تهیه کننده سینما درمورد روابط زن و مرد در این اثر سینمایی گفت: فیلم به گونه ای است که مخاطب تنها شخصیت بازیگران را درک می کند و یک حیا و مرز مجازی همواره بین بازیگران مرد و زن رعایت می شود و این ظرایف به طور دقیق در فیلمنامه رعایت شده بود.
حاجی میری با بیان اینکه پسر آدم دختر حوا اثری سالم است خاطر نشان کرد: فیلم هایی که برای خنداندن مخاطب به دادن آدرس های غلط ، توهین به فرهنگ ها، مشاغل و یا استفاده از الفاظ زشت متوسل می شوند به واقع سینمایی نیستند.
وی افزود: در این اثر سینمایی اغراق هایی که دیده می شود به شدت برای مخاطب باور پذیر است که از جمله ان می توان به سکانس لو رفتن بیسیمی که فرهود در تلفن مینا کار گذاشته اشاره کرد.
این تهیه کننده سینما خاطر نشان کرد: ما در ساخت این اثربه طور آگاهانه خود را از ابزار غیر سینمایی محروم کردیم و متوسل به مسائل چالش برانگیز اجتماعی و سیاسی و ... نشدیم.
حاجی میری با اشاره به برخی از فیلم ها که به ابزار غیرسینمایی متوسل می شوند تصریح کرد، به طور نمونه در فیلم آواز قو با همه نقاط قوتش تنها به دلیل درگیری بهرام رادان با یکی از ماموران پلیس با اقبال عمومی روبرو شد که این ابزار غیرسینمایی برای ایجاد جذابیت است و ربطی به سینما ندارد.
این تهیه کننده سینما خاطر اظهار کرد: ما در فیلم پسر ادم دختر حوا از جاذبه های غیر سینمایی دور شدیم و از لباس های متنوع برای بازیگران استفاده نکردیم. وقتی تمام این ابزار غیر سینمایی گرفته می شود باید از اکسیر سینما استفاده کرد و ما نیز در ساخت این اثر سینمایی به این مهم متوسل شدیم.

* پسر آدم دختر حوا تریبون یک گروه سیاسی نیست
حاجی میری با انتقاد از برخی از افراد که این اثر سینمایی را یک فیلم تبلیغاتی برای یک گروه سیاسی خاص تلقی کرده اند گفت: متاسفانه برخی توجه ندارند که این اثر سینمایی در سال 83 نوشته شده و در سال 87 ساخته شده است.
وی افزود: در این اثر سینمایی ما روال قانونی رسیدگی به یک لایحه را به تصویر کشیدیم و جالب آنکه ارگان هایی همچون قوه قضاییه، نیروی انتظامی و... به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شدند.
این تهیه کننده خاطر نشان کرد: کارکرد سیاسی اجتماعی این اثر سینمایی عملاً در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی است و در آن همه ایده آل های اجتماعی که میثاق مردم و حاکمیت است دیده می شود ، هر چند که در خارج دقیقاً اینگونه نباشد. دقیقاً همین تفاوت آن چیزی است که موجب امید و نشاط برای تلاش بیشتر در جهت تحقق این آرزوها خواهد شد و نوعی مثبت اندیشی را به مخاطب خویش القاء می کند.
 
* دنیای پسر آدم دختر حوا دست یافتنی است
وی گفت: دنیای مجازی که در فیلم پسر آدم دختر حوا می بینیم دست یافتنی است و رویا نیست. در حقیقت این اثر سینمایی برای رسیدن به این دنیا در مخاطب ایجاد امید می کند.
تهیه کننده فیلم سینمایی پسر آدم دختر حوا یادآور شد: من تصورم این بود که مسئولان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل پاره ای از تلقی های جناحی و تنگ نظری های مرسوم این فیلم را بر نتابند که خدارو شکر برخورد مسئولان با فیلم بسیار مثبت بود. برخلاف پیش بینی‌های متکی بر بدبینی های یکسال اخیر دوستان ارشادی این فیلم را دیدند ونه تنها خود را روبروی آن قرار ندادند ، بلکه مطلعم که این فیلم را دوست دارند و از اقبال مردم نسبت به آن خشنودند که این جای شکر و تشکر دارد.
وی ادامه داد: خوشحالم که این شعار که عالم فرهنگ از سیاست جدا است در حال تحقق است و امیدوارم ادامه داشته باشد چرا که این روند آغاز خلاقیت در سینما است.
حاجی میری تاکید کرد: بر خلاف پاره ای شایعات مسئولان محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الحق و انصاف بدون هیچگونه کارشکنی و اشکال به یک فریم از کار و بدون معطلی، پروانه نمایش این اثر سینمایی را صادر کردند ، حال آنکه لااقل می توانستند دو سه ماهی معطل کنند که جای تقدیر دارد . چنانچه برخوردهای خوب با این اثر سینمایی تداوم داشته باشد مجدداً به تولید فیلم هایی از این دست که به معنای حقیقی سینما باشند اقدام خواهم کرد.
وی گفت: مردم ما دید بصری دقیقی دارند و فیلم هایی را که به معنای حقیقی سینما هستند را می شناسند.